Thursday, October 16, 2008

Ma õpin ka vahelduse mõttes :)

Kuigi enamus loenguid algavad alles kahe nädala pärast on koolis juba praegu päris põnev.
Minu lemmikõppejõud on Karl. Ta on selline kohutavalt armas taat, sest vanust on tal juba omajagu. Aga energiat ka. Ta annab mulle sellist ainet nagu Interkulturelle Erziehung e siis maakeeli kultuuridevaheline kasvatus. See osa, mida tema sellest ainest loeb, puudutab keeli. Tegelikult puudutab on vale sõna, see on puhas keeleteadus - häälik, morfeem, foneem, süntaks - ja kõik see saksa keeles (kohati ka austria-saksa keeles). Kuigi vahepeal ma mõtlen, et peaks enne veelkord eesti keeles kogu selle asja üle vaatama, olen ma seni teda siiski suuremal või vähemal määral jälgida suutnud.
Landeskundes (kuna paljud on küsinud mis koleloom see on, siis seletan korra veel - see on segu kultuuriloost, ajaloost, geograafiast jne) peame tegema referaadi ja ettekande Eestist aastatel 1945-1984 (e siis aastani mil sündisid) ja see kõik peab mahtuma 8 minuti sisse. Teate isegi, mis Eestis siis toimus. Ja vähemalt mulle tundub, et selleks, et teised sellest aru saaksid, mida see aeg eestlaste jaoks tähendas, pean alustama vähemasti 1918 aastast kui mitte varem. Aga eks ma kuidagi pusin kokku selle. Aega on 14.novembrini. Kuigi mul pole midagi selle vastu, et süveneda korraks põhjalikumalt Eesti ajaloo ühte perioodi, oleks rohkem oodanud seda, et uurime Austria ajalugu, aga see selleks.
Kõige koledam lugu seoses kooliga on see, et praktika hakkab esmaspäeval ja ma pean kl 8.10 olema 17. Bezirgis. Vaadake kaarti, see on pärapõrgus ju :S. Pean vist kl 5 ärkama, et õigeks ajaks sinna jõuda. Mu ainus lohutus on see, et tean täpselt, kuidas U ja S-Bahnidega sinna saab.
Aga seda klassi hakkan vaatama-õpetama vist. 100% kindel ei saa olla enne kui ise näinud pole :)

No comments: